Rigole Trafic
Una dintre caracteristicile de baza luate in calcul in momentul dimensionarii rigolelor este natura si intensitatea traficului pe care trebuie sa-l deserveasca.
In functie de tipul de rigola si de clasa de sarcina aceste sisteme pot fi utilizate in diverse locuri:
cai de acces auto, alei, zone pavate, gradini, curti, parcari auto, zone pietonale, restaurante si cantine, zone industriale/comerciale, centre expozitionale, aeroporturi, porturi, benzinarii, baze militare etc.
Clasele de sarcina ale rigolelor sunt A15 kN (rezista la o greutate de 1,5 tone, si sunt recomandate in general traficului pietonal), B125 kN (rezista la 12,5 tone si sunt destinate traficului auto), C250 kN (rezista la 25 tone), D400 kN (rezista la 40 de tone), E600kN si F900 kN (acestea doua rezistand la 60 tone, respectiv 90 tone, si sunt destinate traficului greu si foarte greu).
Prezenta acestor sisteme de scurgere si colectare a apei ar trebui prevazuta in proiectul pentru constructia casei. De obicei acest lucru nu se intampla, iar dupa ce se apuca de lucrarile de constructie a casei, proprietarii constata ca la prima ploaie apa le curge in santier sau peste materialele de constructie. Alegerea sistemului de rigole depinde de constructia casei si de cantitatea de apa care trebuie colectata (cantitatea de precipitatii specifica zonei geografice respective), de numarul tronsoanelor de rigola, de numarul evacuarilor, de pavajul curtii, de modalitatea de asezare a tronsoanelor de rigola si de tipul de rigola aleasa ( latimea si adancimea rigolei).
Pentru a putea alege cel mai eficient sistem de rigole pentru casa dumneavoastra trebuie sa stiti in primul rand ce sunt acestea si care sunt avantajele lor. Spre deosebirea de colectarea punctiforma, la care sunt necesare pante din toate directiile si nu se asigura o eficienta maxima a drenajului, in cazul rigolelor se da o singura panta, sau maximum 2 pante, suprafetei de pe care se colecteaza apa. De asemenea sistemul de colectare si scurgere a apei cu ajutorul rigolelor beneficiaza de avantajul estetic, de care cu siguranta tineti cont atunci cand va construiti casa. Rigola este alcatuita din corpul rigolei si gratar (sau grilaj ). Corpul rigolei poate fi fabricat din beton, polietilena de inalta densitate, polipropilena sau inox. Gratarul rigolei, in functie de clasa de sarcina, poate fi fabricat din polietilena de inalta densitate, otel galvanizat, fonta sau inox. Rigolele fabricate din materiale plastice, polietilena-HD si polipropilena, sunt mai usoare, mai usor de transportat, de manipulat si de montat. Rigolele din beton confectionate de producatori specializati sunt mai masive, mai robuste. De obicei sunt preferate la constructia casei datorita mentalitilor invechite si neincrederii in materialele noi utilizate.
Rigolele se monteaza intr-un pat de beton turnat, apoi la capetele tronsoanelor de rigole se folosesc placi de capat. Acestea pot fi placi de capat inchise sau placi de capat cu stut de racord, in cazul in care se doreste o racordare in acel loc. De asemenea se poate opta si pentru un cos de aluviuni (sau camin), care se monteaza la capatul tronsonului, in ideea de a se aduna in acesta reziduurile solide. Un astfel de sistem de rigole folosite la constructia casei nu necesita o atentie sporita in ceea ce priveste intretinerea. Periodic, in functie de cantitatea de aluviuni acumulata in corpul rigolei, se ridica gratarul aceseia si se inlatura reziduurile solide acumultate.
Rigola este absolut necesara in orice curte, ea fiind cea care va pastreaza aleile curate, si, mai mult de atat, impiedica apa sa sa stranga la baza casei, lucru care ii scade acesteia rezistenta in timp.
Rigole Trafic
Catalog > Rigole > Rigole Trafic
Imaginile, detaliile tehnice, descrierile produselor au caracter informativ si nu creaza obligatii contractuale. Producatorul isi rezerva dreptul de a modifica aceste caracteristici fara o notificare prealabila. Pentru informatii exacte asupra acestor aspecte, precum si pentru disponibilitatea unui anumit produs,
va rugam contactati un reprezentat vanzari.